insett att jag blivit gammal

i dag kom dagen då jag insett att jag är snart gammal.
de som fyller 16 i år är i sin egna "säsong"
jag tyckte jag nyss fyllde 16 år men det var 4 år sedan och dom som fyller 16 i år
är inte på samma nivå trots det är bara 4 år i mellan.

tex. när jag tänker klassiker, nostalgi och gamla barnfilmer så tänker jag disney.
och med disney menar jag askungen, snövit, lejonkungen och mussepigg.
medans 16 åringarna tänker spykids och hanna montana.
jag tänker pog, tamagotchi och kickbikes då tänker dom playstation.
jag tänker sunes jul och petsson & findus då tänker som dieselråttor och sjömansmöss.
nej detta bara snurrar runt i mitt huvud,
kommer jag bli den gamla kvinnan som vägrar släppa världen åt dom yngre?
ps. är det detta som kallas åldersnoja?

Kommentarer
Postat av: mikael

"ps. är det detta som kallas åldersnoja?"



du har fått den... jag har haft den...

2010-03-23 @ 00:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0