mircomat

findus, felix eller daafgårds lasange försökte jag efter en jobbig dag av
ångest, deppighet och städning av lägenheten få till en lite lyxigare variant.
med god sallad och gurka. loka med smak av krusbär i ett vinglas.

men tyvärr när jag satte mig ner belåten,
nöjd och kanske till och med stolt över att jag kunde
få till lite lyx ur denna enformiga kost jag har..
självklart har någon eller något antingen tappat loka flaskan i golvet
eller kanske skakat den för att jävlas..
i alla fall så sprutade det åt alla håll, över mikaels dator (som var stängd som tur var),
över mina byxor, över golvet, i soffan och allra värst i min lyxversion av microlasange..
och ja.. jag grät.. jag erkänner.. det var droppen..
mikael försökte trösta och torka så gott det gick men jag vet vad jag gjorde fel.
jag tog den yttersta på hyllan.
det gör jag aldrig annars men den ända gången jag gjorde det.. se hur det gick..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0