01 - Om mig

Jag använder min systers presentation som mall över min egna
då jag själv är väldigt dålig på att koncentrera mig
och komma på saker att skriva dessutom.

Jag heter Frida.
Och som min syster har jag tyvärr ett antal smeknamn.
Jag har umgåtts i många olika umgängen så det har bytts årligen.
De mest använda är Friday, Frii, Fritjoff, Frille, Dalle, Bäckan, Avril och Roadkill.
(Frille_cool användes också då jag tyvärr tyckte det var ett coolt användarnamn på lunarstorm.)
Jag är idag 20 år gammal men närmar mig mitt 21 år.
Och för snart två år sedan hittade jag min soulmate
och flyttade ut från min mammas hem på Ersboda.
Jag hamnade då på Hedlunda i Umeå för att sedan ta vårat gemensamma pick och pack.
Vi styrde båten mot Nordmaling och har redan bott i två hus här.
Och nu väntar vi på att få flytta till ett permanent hem om det blir som vi hoppas.
Fast nu är vi ju inte ensamma heller, vi är föräldrar till världens finaste älgko.
Om jag ska beskriva mig själv så är jag en kreativ, muppig och rolig person.
Jag älskar att skratta och få människor att skratta.
Om jag hade fått välja hade jag haft 2-3 hundar till.
2 grandisar till, en gul, en tigrerad och en bostonterrier.
Jag drömmer om ett eget rum,
en liten ateljé med ett eget stafli där jag kan måla och greja.
Hur mupparna, fåglar och ugglor blev viktigt för mig vet jag inte, men de är en stor del av mig.
(nu blev det väldigt hoppigt, men det får ni leva med)


Kommentarer
Postat av: Petra

Glöm inte norrlandsfrida....... ;)

2011-02-08 @ 21:53:57
URL: http://monsterbajset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0